Monday 26 May 2014

Future Petroleum Engineers Forum Beijing (PART 2)

Assalamualaikum
and hye hye hye

seperti yang dijanjikan
sambungan untuk untuk entry yang lepas
selama 6 hari berada di bumi China
tak banyak pun aku nak cita
just nak tempek gambar ja banyak
lelaki, mana pernah nak rajin taip panjang2
ye dak?

okay lah
hari first yang kitorang sampai adalah 15May 
pukul 3 pagi sampai hotel
check in dan masuk hotel
aku sebilik ngan ridwan (wan)
dalam hati memang nak cepat2 landing
mengantukkk
tapi sebelum landing, solat Isyak dulu la

krok~krok~krok
perut plak lapar
dalam flight tadi aku tak jamah apa2 pun
mana taknya, mahal nak mampos
nasi lemak pun dah dekat 10henggit
so, aku pun panaskan air, masak meggi
*meggi import dari Malaysia beb*

pastu kan..
aku x sengaja terselak kain tirai kat tingkap uhh
terkejut aku matahari dah naik
pukul 4 pagi dah cerah dah?
subuh pukul berapa?
aku x solat subuh lagi nie
awesome sangat!

lepas solat subuh, makan meggi
aku pun landing dengan gembiranya
sebab first day nie xdak aktiviti lagi
just registration, tu pun pukul 1 petang
so, aktiviti sekarang adalah tidoqqq


bangun2 lapaq balik plak dah
diorang cakap makanan tengahari disediakan
kul 12.30 diorang bawak masuk universiti
makan kat restoran dalam U
halalkah?
jeng~jeng~jeng~

mulanya kami diberitahu oleh student cina kat sana
makanan kat restoran tu 'halal'
kitorang semua memang bedal habis la
sedappp!
pastuh, time malam pun ada gak disediakan makanan bungkus
hantar kat bilik hotel
daripada restoran yang sama petang tadi
aku ngan wan pun makan lerr







malam tuh ada SPE Summit
ntah apa benda ntah
setiap universiti yang datang kena present pasal U masing2
sorang ja la wakil
agak boring la

then, time dah habis aktiviti
kitorang jumpa student malaysia yang study kat CUPB
pastu ada membe tanya pasal makanan
sebab ramai yang cakap makanan dinner yang dihantar kat hotel tadi cam pelik sket
WHAT???
ok, aku teruskan mendengar
kakak tadi tu pun cakap yang kat CUPB nie ada satu ja restoran yang halal
dan restoran tersebut bukan restoran yang kitorang pergi petang tadi!
WHATT???
dah masok perot aku dah weyh
adusss

selepas daripada tuh, terus kitorang taknak ambek makanan situ
kitorang pegi beli sendiri kat kedai makan luar universiti
harga boleh tahan la
daripada makan makanan yang tak halal
rupanya orang cina sana tak faham maksud halal
sebab makanan yang kitorang dapat memang banyak gila sayur
nasi 30%, sayur 60%
hahaha

hurm, nie baru hari first
nanti aku cita hari yang berikutnya plak
dah panjang nih
nantikan PART 3 plak eh
sekian
wassalam

***************

No comments:

Post a Comment