Wednesday 28 May 2014

Future Petroleum Engineers Forum Beijing (PART 3)

Assalamualaikum
and hye hye hye

bertemu kembali dalam ruangan potpet potpet
amranz masterpiece
hihi =P

so, sambungan cerita yang lepas
pasal hari-hari ku di Beijing
part 3 nie nak cerita pasal budaya orang sana la
and tak lupa juga part shopping2 souvenir
haha

hurm, kalau korang nak tau kan
kat beijing nie, terutama daerah Changping
susah nak tengok orang naek moto hebat2
kereta pun tak banyak sangat variasi
means lebih kurang sama ja jenis
tapi kereta diorang hebat2 gak
kat dalam university ada ja kereta mewah2

diorang kebanyakannya naek basikal
pastu motosikal elektrik pun bnyak gak
ada jugak basikal yang dimodified,
supaya bergerak dengan janaan elektrik
walaupun kenderaan diorang tak bising
tapi diorang amalkan teknik tekan hon
nak saja tekan hon
tak kira la kereta, moto, bas
even basikal diorang pun ada hon
haha
maksudnya kat sini, kalau diorang nampak orang tengah melintas
diorang tak akan berhenti
tapi, akan terus hon sampai la laluan clear

lagi satu, kat sana jarang berlaku rompakan, samun, ragut
dan seumpamanya
sebab tu la aku tengok barang2 yang dipost
diorang letak kat tepi jalan ja, atas lantai
takda orang nak curik
*menurut apa yang diberitahu kat aku la

okay la
tak nak membebel panjang2
meh aku nak kongsikan photo

ensemnya mamat nie~~

Baru balik dari competition

Culture Night
yang pasal Culture Night tu best gak
kira macam malam kebudayaan la
first ada persembahan tai-chi
pastu ada lakonan (yang ni tak best)
then lastly aktiviti art
art yang lebih kepada tradisional orang cina

then, hari ke-5 kitorang gi shopping2
mulanya kitorang masuk mall
memang sorang pun tak beli apa2
mahal la
lagipun nak beli hapa kat mall tu
bukan nak dok sana terus pun
kitorang just nak souvenir ja banyak2
kenang-kenangan gituww

so, sampai la kitorang kat street nie
tak ingat apa nama street nie
macam Petaling Street jalan TAR ja
hahaha
apo laie, bedal la
duit dah terpekik melolong mintak dikeluarkan dari wallet
aku pun redha ja la
=P




macam Petaling Street kan? haha

oh ya, pasal beli-belah kat beijing nie kan
kena study dulu tips2 and teknik tawar menawar
sebab orang sana macam hati kering la derr
penah aku kena kejar tokei kedai
sebab nak suruh jugak aku beli
once bila dah tanya harga, siaplah korang

ada banyak tips sebenarnya
tapi aku malas nak mengolah ayat kat sini
apa kata korang jenguk blog akak nie
Tips: Beli dan Blahh di Beijing

okay la
aku benti kat sini dulu
nanti aku sambung lagi eh
tak suka tulis panjang2
rimas..hishhh

nantikan PART 4 plak
part 4 last day kat Beijing
kitorang jalan2 kat Tembok Besar China,
Tiananmen Square, Forbidden City,
dan beberapa tempat lagi

sekian
wassalam
****************

No comments:

Post a Comment