Friday 30 May 2014

Future Petroleum Engineers Forum Beijing (PART 4)

Assalamualaikum
and hye hye hye

alhamdulillah, bertemu lagi kita pada kali ini
masih lagi tak abes2 cita pasal Beijing
aku pun da naek boring daa
tapi oleh kerana nak 'save'kan memory tu lama2
so, terhasilnya entry sampai part 4 nie

okay la
tanpa membuang masa
ringkas sahaja kali nie
last day kat Beijing iaitu 20hb May bersamaan hari Selasa
awal2 pagi dah kena check-out hotel
pukul 7 pagi dah kena turun lobby
tapi ada ja yang lambat, biasalah, melayu manusia kan..

pukul 8 pagi bas dah tersedia menunggu untuk pergi ke bandar Beijing
perjalanan daripada Changping ke bandar mengambil masa hampir 2 jam gak la
lama tu kan
kalau dari aloq setaq nie dah bole sampai penang dah
huhuhu

destinasi pertama kitorang ialah
Tembok Besar China
atau Great Wall of China
korang search sendiri la panjang dia tu camna
malas plak aku nak amek tau
harga tiket tak tahu sebab termasuk dalam pakej 
so apo tunggu laie? get start!! go!!








destinasi kedua kitorang ialah Beihai Park
yang terletak di tengah bandar Beijing
tempat nie macam royal garden yang menyimpan sejarah berabad lama
history tentang maharaja cina dolu2 punya kisah
kisah plak aku kan


candid nie

model..nama dia wan

model tersebut masih disitu =P

destinasi seterusnya ialah forbidden city
tapi malangnya time kitorang pergi
tak bukak la plak
so, just snap gambar kat main entrance dia ja
dikatakan kota larangan nie ada 9999 bilik
dan kawasan tu meliputi 720,000 meter persegi
menjadikannya istana/mahligai yang terbesar kat dunia



ramai orang yg nak snap gamba ngan aku
=)

our final destination adalah di dataran Tiananmen
aku tak tahu apa yang best kat sini
sebab ia hanyalah sebuah dataran....
tapi kat sini la yang paling gempak sekali aku amek gamba
siap lompat2 bagai
ahaks








berakhirlah sudah percutian budak2 petroleum di Beijing
suka duka kat sana bole dijadikan modal untuk bercerita
bagi aku, aku tak nak pegi dah sana
negara orang kafir, macam tak aman ja
tapi kalau ada takaza agama kat sana, kena la pegi
ahahaha

sebelom mengundur diri
nak share pic kitorang ramai2
pic nie masok dalam suratkhabar tau
jangan jeles uollls
hikhik


sekian saja dari aku
amranz masterpiece
apa yang baik datang daripada Allah
apa yang buruk itu asbab kelemahan diri aku sendiri
dan atas ketentuan daripada Allah SWT
wassalam

*****************

No comments:

Post a Comment